Kina ponovno nastoji preuzeti vodeću ulogu u novoj svetskoj trci i namerava da njeni vozovi putuju što brže zahvaljujući magnetskoj levitaciji.
Prema kineskom Asia Timesu , koristeći snagu magnetske levitacije, veruje se da vozovi koje Kina namerava proizvesti mogu doseći brzinu s trenutnih 350 km/h na između 600 i 1000 km/h.
[adsenseyu1]
Lokalne novine objavile su krajem prošlog meseca da će u Wuhanu, glavnom gradu srednje provincije Hubei, početkom 2020. godine biti postavljene šine magnetske levitacije duge 200 km.
Prema statistikama, rute magistrala velike brzine od 350 km/h između Pekinga i Šangaja i Pekinga i Guangzhoua povećale su stopu rezervacija za 82% u protekloj deceniji. Stoga Kina namerava izgraditi magnetske vodove za levitaciju u jednoj ili dve decenije i ublažiti zagušenje prometa na svojim rutama.
2002. godine su nemački inženjeri izgradili prvu fazu za ispitivanje magnetske levitacijske linije u Kini, što im je omogućilo razvoj brzine do 430 km/h. Od tada je u Kini izgrađeno više od 30 000 kilometara železničkih pruga velike brzine, što je najveća svetska mreža.
Trenutno svetski rekord brzine voza „maglev“, skraćeno od „magnetska levitacija“, pripada Japanu, gde je u eksperimentalnoj fazi jedno vozilo doseglo brzinu 603 km/h.
(logicno.com)
[adsenseyu4]