Naslovnica SPEKTAR „Hajde da kažemo istinu“: General Guruljov o ozbiljnim greškama Rusije

„Hajde da kažemo istinu“: General Guruljov o ozbiljnim greškama Rusije

General-pukovnik i poslanik ruske Dume Andrej Guruljov nije birao reči. „Daj da govorimo istinu“, rekao je u razgovoru za televiziju, ukazujući na, kako navodi, ozbiljne propuste u unutrašnjoj bezbednosti zemlje, koji su, prema njegovom mišljenju, direktno doprineli uspešnim napadima na strateške objekte.

I ne, nije reč o „jednom čoveku koji je nešto digao u vazduh“, već o organizovanoj operaciji širih razmera.

Posle poslednjih napada bespilotnim letelicama na vojne aerodrome u Rusiji, mnogi su se zapitali – kako je uopšte moguće da strateška avijacija nije bila zaštićena?

Iako vojni analitičar Jurij Podoljaka navodi da je u napadima onesposobljeno manje od 4% cele flote strateške avijacije Rusije, a kada se posmatraju samo Tу-95 i Tу-160 – oko 6,5%, sama činjenica da su ti avioni uopšte bili dostupni za napad izazvala je burne reakcije.

Podoljaka je u svom Telegram kanalu podsetio da Tу-95МСМ može poneti osam krstarećih projektila tipa H-101, koji se koriste za udare na ciljeve u Ukrajini.

Poslednjih nedelja u jednoj operaciji nije ispaljivano više od 40 takvih projektila, što znači da je dovoljno svega šest operativnih bombardera da bi se održao sadašnji tempo napada. Ali kako da ih sačuvaš ako ti neprijatelj dolazi do srca infrastrukture?

Operacija ukrajinske bezbednosne službe SBU pod nazivom „Paukova mreža“ uključila je čak pet kamiona, prepunih dronova na daljinsko upravljanje.

Ti kamioni su bili namenjeni da se približe vojnim aerodromima u Murmanskoj, Irkutskoj, Ivanovskoj, Rjazanskoj i Amurskoj oblasti. Samo dva su stigla na cilj – oni koji su napali baze u Murmansku i Irkutsku. Ali bilo je dovoljno.

Guruljov je u razgovoru sa novinarima podsetio i na napade na železničku infrastrukturu u Kurskoj i Brjanskoj oblasti, gde je oboren most, i to ne bez posledica – bilo je žrtava.

Sve to pokazuje, kako navodi, da problem nije samo u spoljnim pretnjama već i u slaboj unutrašnjoj kontroli. Konkretno, general ukazuje na to da su saobraćajne patrole (DPS) potpuno nestale s puteva.

„Putujem iz Kurska, dolazim s linije fronta. Neprijatelj napada. A na putevima – niko. U Kurskoj oblasti je bar proglašen režim pojačane bezbednosti, ali drugde ništa. Mogu da se vozim kroz celu Burjatiju i Zabajkalski kraj – ni jednog saobraćajnog policajca neću sresti“, izjavio je ogorčeno Guruljov.

Po njemu, ozbiljna greška je bila smanjenje broja saobraćajnih kontrolnih punktova u vreme kada se, kako tvrdi, odvija nevidljiva logistička ofanziva unutar teritorije Ruske Federacije. „Bilo je tragedija, setite se Beslana. I sad ništa ne preduzimamo“, dodaje on.

Još oštrije je general govorio o nepostojanju adekvatne zaštite strateških aerodroma od FPV dronova. On ne krivi komandire jedinica – kaže da bi takvo prebacivanje odgovornosti bilo „lov na žrtvenog jarca“. Umesto toga, proziva Generalštab.

„Ko je odgovoran za našu nuklearnu trijadu? Generalštab. I voleo bih da ovo ne prođe nezapaženo. Za ovo se mora odgovarati. Ne samo smenama – već i po krivičnom zakoniku. Jer ovo je ozbiljan udar na sposobnost države“, rekao je.

I dok se vodi rasprava o pojedinačnoj odgovornosti i tehničkoj zaštiti objekata, ostaje pitanje šire prirode: da li se sistem bezbednosti prilagodio stvarnom vremenu u kojem se zemlja nalazi?

General ne ostavlja mnogo mesta za sumnju – ne. I da bi se sprečilo ono što naziva „sistemskim kolapsom“, neophodne su konkretne mere – odmah. Jer sledeći pokušaj možda neće pogoditi avione izvan upotrebe.

Webtribune.rs

Najnovije i najvažnije vesti i analize na našem Telegramu – Prijavi se

Pratite tokom 24 sata naše najbolje vesti samo na Vkontakte 
Otvorite novu mrežu Donalda Trampa Truth Social