Kako zaspati za manje od 10 minuta?

dgfweg

Imate problem da se uspavate, budite se nervozni i umorni? Ukoliko primenite sledećih 6 saveta koje su dali doktori širom sveta, problemi sa nesanicom će brzo nestati…

Insomnija (nesanica) je poznat kao poremećaj sna! Svima se dogodilo bar jednom u životu da ne mogu da zaspe uopšte ili imaju izuzetno slab san. Iako je dosta lekova i sredstva koji mogu regulisati ovu negativnu pojavu, savetujemo da pokušate na prirodan način da se uspavate. Pripremite sebe i organizam na divne snove uz pomoć sledećih saveta:

Zamračite prostoriju

Previše svetla će upozoriti vaš mozak da je svanulo i vreme je da se ustaje! Zato ukoliko želite dobro da se naspavate, isključite sve uređaje, zamračite sobu, a jedino svetlo koje vam je potrebno je blago osvetljenje u hodniku zbog eventualnog odlaska u kupatilo tokom noći. Izaberite tamne zavese, navucite roletne, izaberite sobu gde je najtiše i lepo se odmorite za predstojeći dan.

Čitajte kako bi umorili oči

Pre nego što ćete utoniti u snove, uzmite knjigu ili magazin koji vas opušta i čitajte. Čitanje će umoriti vaše oči i san će vam polako dolaziti. Sigurno se sećate školskih ili studentskih dana kada vas se prispava čim počenete da čitate gradivo. Ovaj mali “trik” primenite i sada samo sa omiljenom knjigom. Čitajte nad blagim svetlom ili lampom. Sada se u prodaji mogu naći i lampe koje se okače na knjigu i priužaju sjajno osvetljenje.

Mentalna vežba za mozak

Telefon, tablet, računar i ostala tehnologija samo će vam otežati proces uspavljivanja, jer svetla koja emituju ovi uređaji drže mozak budnim. Doktori preporučuju jednu mentalnu vežbu. Zamišljajte kako pripremate bicikl za vožnju, ili ako vam je lakše tu je uvek vežbica sa ovcama koje preskaču ogradu..

Ne jedite pre spavanja

Gladni ste i tešite se da se nećete puno ugojiti ako pojedete par zalogaja pre spavanja. Možda se nećete ugojiti, ali ćete se teže uspavati. Neka hrana je teška za varenje poput pice, dok na primer sladoled i testenina će organizam snabdeti šečerom i dati vam energiju. Čak i zdrave namirnice poput celera i belog luka izbegavajte, jer će celer prirodni diuretik i bar ćete jednom u toku noći ostetiti potrebu da idete u wc, a beli luk može izazvati stomačne tegobe. Dva sata pre spavanja nemojte ništa jesti i primenite prethodna tri saveta.

Isprobajte naprednu relaksaciju

Napredna relaksacija je tehnika koja pomaže da uklonite stres iz organizma tako što ćete se fokusirati na određnu grupu mišića u određenom trenutku. Relaksacija tela će opustiti i vaš um! Evo kako da izvedete: Opustite mišiće na telu tako što ćete početi od najveće grupe mišića na leđima i bedrima, duboko dišite, a zatim se skocentrišite na opuštanje i ostalih manjih.

Nemojte nadoknađivati neprospavane noći tokom dana

Ukoliko ste imali neprospavanu noć i jedva čekate da dođete kući sa posla i nadoknadite neprospavano, doktori savetuju da sačekate vreme za spavanje, umesto dremanja tokom popodneva. Možda vam se čini kao dobra ideja da se malo odmorite I nadoknadite, ali stručnjaci upozoravaju da će na taj način mozak dobiti alarm da preko noći ostane budan.

(Lisa)