UZNEMIRUJUĆA VEST: NASA nadgleda asteroid koji bi mogao da izazove haos na zemlji 2020. godine

asteriod

Ogromni asteroid je na putu da se sudari sa našom planetom. On bi, zbog svoje veličine, mogao da izazove veliki haos.

NASA nadgleda 1998 OR2, smrtonosni asteroid koji bi mogao da se sudari sa Zemljom, u aprilu 2020. godine.

Centar za posmatranje objekata blizu Zemlje (CNEOS) otkrio je da asteroid 1998 OR2 ima prečnik od 4 kilometra i očekuje se da će preko Zemlje preleteti 29. aprila 2020.

Prema podacima, asteroid će se nalaziti na udaljenosti od približno 0.04205 astronomskih jedinica ili na oko 6,3 miliona kilometara od naše planete. Iako je udaljenost bezbedna, putanja asteroida može se izmeniti zbog nekih pojava, što bi moglo dovesti do sudara sa Zemljom.

Jedan od faktora koji bi mogao da promeni putanju asteroida je Jarkovski efekat,  a odlikuje se mogućnošću asteroida da upija Sunčevu energiju i ponovo je odašilje u svemir u obliku toplote koja mu donekle može izmeniti putanju i primorati ga na sudar sa Zemljom.

OR2 iz 1998. godine jedan je od najvećih i najsjajnijih asteroida na listi potencijalno opasnih.

Sigurni smo da ljudi razumeju da ovo nije Holivud, niti film, rekao je Džim Brajdenstin, direktor NASA-e.

NASA trenutno razvija Test preusmeravanja asteroida (DART), koji će pokušati da preusmeri asteroide pre potencijalnog sudara sa Zemljom. Upotreba sonde kao i pokretanje testa trebalo bi da se realizuju 2021. godine, dok bi projekat trebalo da bude završen do 2022. godine.

Ruski stručnjak za istraživanje svemira Natan Eismont komentarisao je situaciju u intervjuu za ruske medije.

„Potencijalno opasan“ asteroid, koji prelazi veličinu Velike piramide u Gizi, približiće se Zemlji krajem avgusta, prema podacima NASA-e.

Ruski stručnjak Natan Eismont sa Instituta za svemirske studije Ruske akademije nauka rekao je u intervjuu ruskom da su svi veliki asteroidi opasni po Zemlju poznati naučnicima.

„Asteroidi koji predstavljaju opasnost uglavnom su u sistemu. Čak i asteroidi veličine piramide u Gizi. Sudar asteroida ove veličine sa zemljom bila bi velika katastrofa.

Sada je situacija takva: ljudi vole da budu preplašeni, pa se najave poput ovih često pojavljuju. Neko uoči asteroid ali on nas zaobiđe – parametri njegovog kretanja određuju se nedovoljnom količinom posmatranja i na kraju ispada da je opasnost preuveličana jer parametri kretanja nebeskog tela nisu tačno utvrđeni “, rekao je Natan Eismont.

Ranije je Evropska svemirska agencija (ESA) obnovila spisak kosmičkih objekata koji predstavljaju opasnost za Zemlju.

Najbližim incidentom smatra se Zemljin hipotetički sudar sa asteroidom 2006KV89. Prema mišljenju stručnjaka iz Agencije, to bi moglo da se dogodi 9. septembra ove godine. Verovatnoća ovog događaja je jedan prema sedam hiljada.

Webtribune.rs