Naslovnica SPEKTAR Ruski Daleki istok zove srpske građevinare

Ruski Daleki istok zove srpske građevinare

vladivostok-most

Konstantin Bogdanenko, v. d. zamenika gubernatora Primorskog kraja na Dalekom istoku, pozvao je srpske građevinare i druge kompanije da posluju u ovom regionu, a takođe i srpske turiste da posete ovaj kraj Rusije.

„Bio bih veoma srećan kada bi srpski građevinari i generalno srpske kompanije radile ovde, jer, nažalost, za sada ih nema. Jedino što ovde imamo srpsko jesu srpske jabuke u prodavnicama. Naravno, bilo bi lepo kada bi bilo više predstavnika srpskog biznisa i ljudi, ljubitelja putovanja, jer je Vladivostok delić Evrope u centru Azije i kao takav veoma je zanimljiv“, rekao je Bogdanenko za Sputnjik, tokom održavanja Istočnog ekonomskog foruma u Vladivostoku.

[adsenseyu1]

Kako je dodao, za to je potrebna samo popularizacija mesta i turističkih ruta, posebno u Srbiji i uopšte u Evropi.

Turisti iz Kine, Južne Koreje i Japana u sve većem broju posećuju Vladivostok — „najbliži evropski grad u Aziji“, a tome je doprinelo i uvođenje elektronskih viza za građane susednih zemalja.

„Turista iz Evrope je malo, dok turisti iz Azije dolaze u ogromnom broju. Sada je Vladivostok treći grad po turističkom rastu u našoj zemlji. Vodeći gradovi su Moskva i Sankt Peterburg, a zatim sledi Vladivostok. O tom turističkom rastu svedoči i podatak koji govori da, na primer, iz Vladivostoka u Južnu Koreju imamo čak 70 letova nedeljno, a u Kinu imamo 24 leta. S obzirom na to da su uspostavljene redovne avio-linije, zaista veliki broj ljudi dolazi ovde“, rekao je Bogdanenko.

Glavni grad Primorskog kraja i prestonica ruske Pacifičke flote više od tri decenije je imao status „zatvorenog grada“, a strancima nije bilo dozvoljeno da ga posećuju sve do 1992. godine, kada je stupio na snagu ukaz „O otvaranju Vladivostoka za strance“, koji je potpisao prvi predsednik Rusije Boris Jeljcin.

[adsenseyu1]

Vladivostok je poslednja tačka na ruskoj Transsibirskoj železnici. Od Moskve putovanje vozom traje sedam dana, a da bi se iz glavnog grada Rusije železnicom stiglo do prestonice Primorja, potrebno je preći skoro 9.300 kilometara, dva dela sveta (Evropu i Aziju), 14 oblasti, oko 90 gradova i čak sedam vremenskih zona.

Gradske vlasti ističu značaj turizma kao privredne grane, jer veruju da sve investicije počinju sa turizmom. Investitori prvo dolaze da vide grad i ocene situaciju na terenu, pa tek onda donose odluke o ulaganjima, a upravo je privlačenje investicija, kao i jačanje političkih, ekonomskih i kulturnih veza Rusije sa zemaljama Azijsko-pacifickog regiona, jedan od glavnih ciljeva Istočnog ekonomskog foruma.

Podsetimo, Peti Istočni ekonomski forum održava se u Vladivostoku od 4. do 6. septembra. MIA „Rusija sevodnja“ je generalni medijski partner Foruma.

Olivera Ikodinović (Sputnik)

[adsenseyu5]